Poniedziałek - Piątek08:00-20:00
Telefon+48223071040

Zaburzenia wyrzynania zębów

18 lutego 2019by Michał Kaczmarek

Dobry wieczór😘Dzisiaj napiszę co nieco o zaburzeniach wyrzynania zębów.

——————-

🌟Proces wyrzynania zębów jest niezwykle złożony, uzależniony od wielu czynników:

👉genetycznych,

👉paragenetycznych,

👉środowiskowych.

🌟Niejednokrotnie trudno jest określić przyczynę stwierdzanych nieprawidłowości procesu wyrzynania zębów. A jest to bardzo istotne, ponieważ zaburzenia ząbkowania mogą świadczyć o istnieniu procesu chorobowego,czy wady genetycznej.

Uważa się że w 70% geny są odpowiedzialne za proces wyrzynania,tak więc można śmiało stwierdzić,że jeśli u nas późno wychodziły zęby,to u naszych dzieci może też tak być!

______________

🌟A kiedy możemy powiedzieć że ząbki pojawiają się za wcześnie,a kiedy za późno❓

Za wcześnie jeśli pojawią się przed 3-4mż.,a za późno po 12 mż ( mowa o 1 ząbku).

——————

Wielu badaczy zauważyło zależność niektórych parametrów urodzeniowych dziecka tj. masy urodzeniowej, długości urodzeniowej, obwodu klatki piersiowej na zmienność terminu ząbkowania.Dzieci z dużą masą urodzeniową i mniejszą długością ciała ząbkują wcześniej. Badano też zależność płci na termin pojawienia się pierwszego ząbka❗️Tu zdania są podzielone,jedne badania wykazują że chłopcy ząbkują wcześniej,drugie że płeć nie wpływa na termin ząbkowani❗️

🌟Zauważono też że dzieci urodzone przedwcześnie,inkubowane lub źle odżywiane, ząbkują później❗️

_______________